خرید هاست لینوکسبند انداز دستی خرید مونوپاد هاست ویندوز Plesk
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چنین گفت بتمن(نقد و بررسی بازیBatman arkham knight)
نوشته شده در چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 266
نویسنده : حمیدمحدثی

«سخن آخر»

با این که هر کس می تواند به ظن خود ایرادی از آخرین بتمن راک استدی بگیرد، اما در هر صورت این بازی فوق العاده متشخص و زیباست.خود من از گیم پلی و گرافیکش خیلی راضی بودم و خیلی از ایرادات گرفته شده را حداقل با معیار های خودم که می سنجم وارد نمی بینم.داستان بازی هم حتی با وجود نقاط ضعفی که در متن هم به آن ها اشاره شد واقعا جالب و زیباست.دیگر قرار نیست با بتمن راک استدی ملاقات کنیم که احتمالش زیاد است اما مشخص است که این شرکت در تمام بخش های آرکام نایت خواسته خود را نشان دهد تا گیمر ها بتوانند از محصول نهایی آن ها آن طور که واقعا شایسته‌ی نام بتمن است استفاده کرده و لذت ببرند.درحقیقت آرکام نایت(که من با خود شخصیت آرکام نایت هنوز مشکل دارم!)مشکل آن چنان بزرگی در بخش های متفاوتش ندارد؛بلکه مجم.عه ای از مشکلات کوچک باعث شده بازی کامل کامل نباشد.راک استدی هم با تمام هنر خود توانست جوکر را که هنوز عاشقان زیادی دارد در بازی خود بگنجاند.به هر حال از تلاش آن ها باخبریم و زیاد هم شرکت محبوبمان را سرزنش نمی کنیم!اما توجه کنید که،این آخرین بتمن راک استدی است؛پس زیاد سخت نگیریم!

نمره از9.0/10

منتقد:حمید محدثی




چنین گفت بتمن(نقد و بررسی بازیBatman arkham knight)
نوشته شده در چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 282
نویسنده : حمیدمحدثی

«در دل تاریکی»

حتما می دانید که تفاوت اصلی گیم پلی آرکام نایت با دیگر بتمن ها در بت موبیل است که برای اولین بار اضافه شده است.این وسیلی کاربرد های لذت بخشی دارد وبرای اولین بار می توانید در خیابان ها گاتهام که پنج برابر بزرگ تر شده وانصافا طراحی بسیار بهتری دارد ودیگر حس آن شهر مرده‌ی بازی های قبلی به خصوصorigins را ندارد با بت موبیل نقل مکان کنید. درست است که سازندگان روی استفاده از بت موبیل زیاد تاکید دارند و قابلیت های  مختلفی همچون درگیری های جنگی با سلاح های آتشین ویا کنترل در مواقع نیاز به پاک سازی یک منطقه را در آن قرار داده اند ولی به نظر من این نمی تواند اشتباه بزرگی از آن نوع که برخی منتقدان ذکر کردند و این مورد را مشکل بزرگ بازی خواندند به حساب بیاید،بلکه وسیله ای خوب بوده که در جای خودش کاربرد های زیادی هم دارد.البته این که با بت موبیل باید کشتن هم باشد به نظر من هم جالب نبود چون اساسا همه می دانند که بتمن به دنبال کشت وکشتار نیست.از دیگر مکانیک های اضافه شده در گیری های چند نفره است که برای اولین بار می توانید با کتوومن یا رابین به مبارزه با دشمنان پرداخته و قابلیت ها و انیمیشن های زیبای آن ها را هم در اقلب یک مبارزه‌ی گروهی تجربه کنید.روی هم رفته بخش مبارزات هم بسیار لذت بخش است و باس ها هم طبق معمول حضور دارند که اکثرا هم مثل قبل آسان نابد می شوند و البته این در بازی های قبلی هم دیده می شده.اما تفاوت دیگری هم درآن ها دیده می شود و آن بهره گیری از بت موبیل در برخی در گیری با باس ها است.سایر سیستم ها ووسایل بتمن همچون دید کاراگاهی وی در بازی به قوت خود حضور دارند و این بار هم در کنار خط اصلی بازی ماموریت های جانبی و پازل های رید لری هم حضور دارند و از آن جا که نگارنده به هیچ عنوان از ماموریت جانبی خوشش نمی آید به آن ها نمی پردازیم!بخش مخفی کاری هم همچنان از بخش های زیبایی است که با مجهز کردن بیشتر دشمنان و بهبود هوش مصنوعی آن ها پر چالش تر از همیشه ظاهر شده والبته هنوز هم می توان حس رعب و وحشت را در دشمنان بر انگیخت!نقد ما از نسخه‌یps4بازی است و البته مشکلات ریز گرافیکی و باگی در بازی دیده می شود که البته خیلی هایشان زیاد قابل توجه نیستند.هر چند نسخه‌یpcبازی متاسفانه با مشکلات گرافیکی زیادی رو برو شد که خود سازندگان هم به آن اذعان داشتند.اما در هر صورت هنر راک استدی در پرداخت جلوه های بصری زیبای بازی آن هم با موتور آنریل انجین3 واقعا ستودنی است.شهر بسیار زیباتر و عظیم تر شده است.جزئیات و افکت ها باور پذیر تر شده اند و نور پردازی بازی  بسیار خود نمایی می کند.در هر حال اگر با انصاف باشیم باید بگوییم گرافیک بازی آن طور که حداقل ما مشاهده کردیم واقعا خوب و نسل هشتی است؛حال می ماند نسخه یpcکه از بحث ما کلا خارج است!صدا گذاری و موسیقی بازی هم هم چنان به قوت نسخه های قبلی هستند و کار سازندگان در این بخش هم ستودنی است.صداپیشگی شخصیت ها هم عالی کارشده و طرفداران فقط به صداپیشگی بتمن کمی ایراد گرفته اند که خب آن هم موضوعی کاملا شخصی است.از نظر من بتمن هم خوب صداپیشگی شده است!




چنین گفت بتمن(نقد وبررسی بازی Batman arkham knight)
نوشته شده در چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 385
نویسنده : حمیدمحدثی

«با من بخوان به فریاد»

قبل از بحث در مورد داستان آرکام نایت لازم به ذکر است که متن ما اسپویل های داستانی هم دارد!داستان آرکام نایت چیزی مابین دو قسمت قبلی است. بهتر از تیمارستان،اما نه بهتر از شهر آرکام.سازندگان در راک استدی همیشه اثبات کرده اند که می توانند پارا کلیشه ها فراتر گذاشته و درحد یک مقلد خوانده نشوند.به همین خاطر از مرگ شخصیتی چون جوکر هم ابایی نداشتند.برای پر کردن خلا جوکر آن ها دو آنتا گونیست را درمقابل بتمن قرار داردن.دیگرامن هم هستند،اما صرفا برای کم نشدن ما موریت های جانبی اند.رید لر هم مثل همیشه با چالش هایش که این بار از بتموبیل هم برای حلشان استفاده می شد حضور دارد.دو آنتاگونیست ما اسکر کرو یا همان مترسک(scarecrow)و نماد بازی یعنی آرکام نایت هستند.آرکام‌ نایت با بهتی که پس از مشخص شدن هویتش که همان جیسون تاد یا رابین دوم است،دیگر آن بزرگی قبلی خودش را ندارد.نقطه ضعف بزرگ هم به نظرم پایان کار و عوض شدن نا گهانی عقیده و رای جیسون و آزاد سازی بتمن از دست اسکر کرو است.هر چند با نشان دادن پایان ذهنی بازی و به سبک فیلم های نوآر دیوید فینچر یا خود نولان و چیزی شبیه فیلم خیزش شوالیه‌ی کمی توانست مخاطب را آرام کند.به خصوص این که ما را در پایان آخر بازی مجبور به تئوری پردازی می کند.اما با تمام این ها به نظر ضعف اصلی داستان این نسخه که در بازی های قبلی خیلی کم رنگ تر بود تقلید بیشتر سازندگان از فیلم وکامیک بتمن بود.آن ها داستان کلیشه ای مسمومیت شهر توسط مترسک وهمچنین نوع شکست وی را از آغازبتمن و پایان بازی را به گونه ای نسبی از بتمن خیزش شوالیه وام گرفتند.کارکتر آرکام نایت با آن که دیالوگ های قدرتمندی دارد از کامیک ها می آید و البته به نظرم پایان خوبی ندارد.حداقل پایانش به تشخص چیزی که از راک استدی می شناسیم نیست.با همه ی او صاف پرداخت شخصیتی و روایت داستانی راک استدی بی نظیر است وهیچ گاه مخاطب را کسل نمی کند.نقطه عطف های بزرگی هم در داستان وجود دارد.بدون شک در گیری ذهنی بتمن با جوکر که ناشی از آلودگی وی در نسخه‌ی دوم

بود؛به سبک فیلمی همچون باشگاه مشت زنی فینچر ساخته شده و به واقع در بازی سه آنتاگونیست خلق کرده اما این نظری که جوکر زنده است در بازی کاملا رد شده است و صرفا بتمن باید جوکر ذهن خود را شکست دهد. مورد بعدی هم فاش شدن هویت بتمن است که شاید زیر بنای آن پایان باز به سبک فیلم نولان را تشکیل داده باشد و در واقع آن هم امنیت کسانی است که بروس دوست دارد.در هر صورت سازندگان توانستند با سم های اسکر کرو درواقع دوراهی های ذهنی زیادی برای مخاطب درست کنند اما به نظر من خیلی به سبک کامیک نزدیک شدند و این همان چیزی که ما در نسخه های قبلی و به خصوص شهر آرکام کم تر میدی دیم و فکر می کردیم راک استدی دنیای تار بتمن را قرار است به شیوه‌ی خودش(مثل کاری که نولان)کرد به پایان برسد اما این اتفاق کم تر رخ داد.اما هرچه باشد باید گفت که داستان این نسخه هم در جای خود فوق العاده است.




چنین گفت بتمن(نقد وبررسی بازیBatman arkham knight)
نوشته شده در چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 330
نویسنده : حمیدمحدثی

«چنین گفت بتمن»

سازنده: Rocksteady studios

ناشر:warner bros

سبک:اکشن،ماجرایی

پلتفرم:ps4,xone,pc

«این آخرین بتمن راک استدی است پس زیاد سخت نگیریم!»

اگر اهل سینما باشید بدون شک سه گانه‌ی کریستوفر نولان از سوپر هیروی بزرگ دنیای کامیک،بتمن، را دیده اید.سه گانه‌ ای که نولان درقسمت سومش توانست تصویر ذهنی خودش از دنیای کثیف تبهکاران و سیاهی های زندگی وی به طور کامل برسد.هرچند از نظر من (و البته خیلی از شما ها)نسخه ی دوم این سری فیلم به مراتب قوی تر ومنسجم تر بود؛که البته حضور بدمنی کاریزماتیک هم چون جوکر مسلما مسبب این موفقیت بود.در دنیای گیم هم راک استدی دونسخه از سه گانه ی بتمن را در نسل هفتم و آخری را در نسل هشتم توسعه داد.بازی سومی که با بازخورد های متفاوتی روبرو شد.برخی بی مهری واقعا زیادی کردند، اما درهر صورت این خود گیمر است که با تجربه ی بازی مثل هر بازی دیگری،فارغ از سبک وسیاق پیشبرد گیم پلی و داستان گویی مفهومی و یا جلوه های بصری استاندارد یک بازی ویدئویی خوب یا بد بودن آن را حکم می دهد.




بازدید : 330
نویسنده : حمیدمحدثی

باگذشت زمانی نسبتا طولانی ازآخرین قسمت مقالات دنباله دار برترین های نسل هفتم اینک به آخرین شب رسیدیم.بازی پایانی.درهرصورت بایدپایانی برای این مقاله هم می بود.بازی دوم خیلی خاطره انگیزاست.به خصوص برای شخص نگارنده.یک بازی نقش آفرینی آخرالزمانی پرازدردویاس.Fallout3

«لطفا منتظربمانید...»

فال آوت3بازی عجیبی بود.گیم پلی خشک ومحیطی به ظاهرکسل کننده ویژگی اول وآخرش بود.اماموردقبول فوق العاده‌ی منتقدان شد.اتفاقی که شایدبرای بازی چهارم هم که آبان ماه می آیدرخ دهد.به طورکلی بازی مخاطبان خاص خودرامی طلبد.مخاطبانی باحوصله که توان ساعت هاگشت وگذارتنهابرای یک هدف مشخص درماموریتی راداشته باشند.مخاطبانی بااعصاب فولادین که باموجوداتی دهشتناک ویک سیستم مبارزه‌ی کندوعجیب دست وپنجه نرم کنند.مخاطبانی که اسلحه‌ای به دست بگیرندکه بااین که می دانندقدرت زیادی نداردبازهم جنگ راباهمان اسلحه ادامه بدهندوباهزارزحمت وپیداکردن فشنگ تازه متوجه شوندکه ای دل غافل!اسلحه تعمیرهم لازم دارد.درحقیقت دنیای wastelandبازی به راستی یک خراب آبادوبرهوت است که هرلحظه گیمررابه مبارزه برای بقامی طلبد.هرلحظه چالشی پیش رویش می گذارد.محافظه کاری معمول گیم های این سبک راکنارمی گذارد.دنیایی نشانمان می دهدکه کاملامرده.به دست خودانسان ها.تنهایاس ونامیدی آخرین همراهبشروویروس انسان کش آخرالزمان بازی است.آب.تنهادغدغه‌ی بشری که بازهم انزواپیشه کرده وبه بدویت روی آورده است.رحمی باقی نمانده،انسانیت که دیگریک شوخی است.حرف ازتمدن وcivilizationمسخره است.کسی قرارنیست دست کسی رابگیرد.خیلی هاکه تبدیل به زامبی وغول های عظیم الجثه شده اند؛آن هاکه حسابشان جداست.امادراین میان مامی توانیم بازهم انسان باشیم وبه یکدیگرکمک کنیم.قراراست به دنبال پدری باشیم که کمربه خدمت همین مردم آدم خواربسته.کل خط اصلی بازی به دنبال اومی رویم که البته حقایق این راه پرپیچ وخم هم کم نیست.درواقع دنیای فال آوت که برهوتی بیش نیست وموسیقی اش هم کاملادرعمق وجودگیمرمی نشیندومفاهیمش راتزریق می کند وجه تمایزاین بازی آخرالزمانی شده بادیگرآثارهم سبک.دیالوگ های تک تک افرادکه که هرکدام داستان بی نظیرومحشری دارد.دراین بازی بیشترازداستان داستان گویی است که مارامجذوب قدرت فوق العاده‌ی بتزدامی کند.یک سری ایرادات جزئی هم درگرافیک بازی وجودداردکه البته سال ساخت بازی ووسعت آن خیلی هاراتوجیح می کند.اماهرچقدربه خوبی های fallout3نگاه می کنم می بینم  اوج بی انصافی است که بخواهم ایرادات بی خودی بگیرم.آن هم به خاطراین که هنررافدای گرافیک وگیم پلی کنم.به این دنیای زیباکه به خوبی پلی بک انسان به گذشته رافقط باشنیدن آهنگ هایfrank sinatraیاElvis presleyمی توان درک کردچیزی جزاحسنت نمی توان گفت.

نمره‌ی بازی از:10/10

ارادتمند:حمیدمحدثی




بازدید : 218
نویسنده : حمیدمحدثی

پس بالخره به شب نهایی دوازده بازی برترنسل هفتم رسیدیم!بازی دوم ازکارگردانی است که دیگرتبدیل به نمادگیم شده.بله،استادهیدئوکجیما وبازی به یادماندنی:Metal gear solid4:Guns of patriots

«برهوت رئیس بزرگ»

محال است نسخه ای ازmgsبیایدوخبری ازیک شاهکارنباشد.همان طورکه نسخه ی پنجم هم درحال حاضردرحال دروکردن نمرات کامل حتی ازسخت گیرترین ومعتبرترین سایت هااست.درواقع خودشخص کوجیما هم آن قدربزرگ شده که دیگرتنهااسمش درلیست سازندگان باعث تعطف وتلطف(!)منتقدان نسبت به یک بازی شود!البته این به معنی سطح کیفیت پایین بازی هایش نیست بلکه به معنای جایگاه فوق العاده ی وی دراین صنعت است.نسخه‌ی چهارم هم به غایت ازبهترین های نسل بود.البته بازی منحصرارویPS3عرضه شدوآن قدرکیفیت بالایی داشت که همگان مبهوت آن شدند.داستان که مشخصابه قلم خوداستاداست وهیچ گونه کم کاری درزمینه‌ی روایت وخلق کارکترهای باپتانسیل فوق العاده بالامشاهده نکردیم.کمااین که همیشه یک تم رازگونه وانتقام هم باداستان های استاددرهم آمیخته شده است ودراین بازی هم به حداعلاوجودداشت.گیم پلی بازی هم که بی نظیراست.پرازآزادی عمل.آزادی عملی که درنسخه‌ی پنجم (که هفته‌ی بعدعرضه خواهدشد)به حددیوانه کننده‌ای رسیده است.یعنی ازنظرگیم پلی که همیشه بازی هایmgsدرآن هاسرآمدبود،این بازی هم سرآمددوران خودش بود.گرافیک ومحیط بازی هم که فوق العاده دقیق وباجزئیات بسیارتوسعه داده شدووسعت بازی هم به نوعی باورنکردنی بود.چون که دربازی تقریبابه هرنوع میط متنوع وزیبایی پاگذاشتیم.باس فایت هاهم که نمادبازی هستندبه بهترین شکل حضورداشتندامابه نظرمن بازهم باتمام این هاباس های بازیmgs3:operation snake Eaterزیباتروخاطره انگیزتربود.درهرصورت بازی زیباوخاطره انگیزmgs4ازمعدودبازی هایی بودکه به شخصه نتوانستم ایرادی چشم گیربه بازی بگیرم هرچندحتی اگرتمام دنیاهم ازmgsهاایرادبگیرند‌بازهمmgsخودش است.رخشان وبزرگ وصاحب سبک که هیچ کس نمی تواندعظمت ودرخشندگی اش رانادیده بگیرد.

نمره از:10/10

ارادتمند:حمیدمحدثی




بازدید : 254
نویسنده : حمیدمحدثی

لحظه لحظه به پایان کاراین مقاله نزدیک می شویم ودیگرشایدبه طورکلی حرفی ازنسل به یادماندنی هفتم نزنیم.تنهاسه بازی مانده به پایان.سه بازی آخری که خب برای هرگیمرومنتقدی فرق می کندوالبته ازهمه مهم ترهمه هم قابل احترامند.بازی سوم هم ازراک استاراست! بله دقیقا سه بازی ازاین شرکت فوق العاده دراین لیست جاگرفت.بازی سوم هم ازدوست داشتنی ترین هابود.بهترین بازی باحال وهوای وسترن وکارکتری عالی.بله این شماواین هم بازی سوم:Red dead Redemption

«سفرمن الخلق الی الحق!»

همه چیزدرموردرستگاری سرخ پوست مرده عیان است وحاجتی هم به بیان نیست!یک چرخ زده پنج دقیقه ای دربیابان های زیبای بازی آن هم سواربراسب وباشنیدن یک موسیقی استثنائی شماراعاشق بازی می کند.حالااگردرگیرداستان پرتنش وشیک بازی که البته همچون سریGTAیک نوع بدعت وکارجدیدمحسوب می شدبشویدکه دیگرتوان دل کندن ازآن راندارید!درنقش یک کابوی خسته هستیم که اسیردولتی ظالم شده وقراراست گذشته‌ی خودراجبران کندامامشکلاتش دراین راه تمامی ندارد.بله همان جان مارستون عزیزکه بدون شک ازبهترین کارکترهای تاریخ گیم بوده ومرگ وی ازدردآورترین مرگ های شخصیت های اول به حساب می آید.آن هم مرگی غیرمنتظره وفجیع.باتمام خوبی هاوزیبایی هایRDRباگ هایش حسابی حال همه راگرفت.چیزی که دراکثرکارهای راک استاردیدیم.امابدون شک گیمپلی بازی یکی ازبهترین هااست.پرازجذابیت،تنوع ودرگیری.حتی الآن خیلی هامعتقداندبهترین اسب سواری کل بازی های ویدئویی هنوزبرایRDRاست.تمام آن چه ازیک بازی گانگستری ووسترن می خواهیم این بازی رادارد.جو وسترن که به نظرمن ازداستان وگیم پلی وسترن هم مهم تراست دراین بازی بی نظیراست وبه نظرمن بهترین درنوع خودبه حساب می آید.سنت مینی گیم های متعددراک استارهم دراین بازی هست.ازبازی های متنوع باورق وادواتش(!)بگیریدتابازی های مجازی مثل بلوف باتاس ها!موسیقی هم درالقای حس و جو وسترن بازی نقش به یزایی داشته وهرلحظه اتمسفررامتناسب آن محیط می سازد.مثلاموسیقی درگیری باسارقان وگرفتن جایزه از تحت تعقیب ها زمین تاآسمان باموسیقی هدایت گله‌ی گاوفرق می کند که البته همگی ازنوع وسترن خالص هستند.یخن درموردیکی ازبهترین های دوران گیم رامی خواهم باجملاتی ازجان مارستون تمام کنم:

«گاهی گذشته نمی گذاردجبران کنید.نمی گذاردآب خوشی ازگلویتان پایین برود.نمی گذاردهمه چیزرافراموش کنید.من به گذشته ام باختم.به گناهانم.»

جان مارستون

نمره از9.5:10

ارادتمند:حمیدمحدثی




بازدید : 228
نویسنده : حمیدمحدثی

خب.این هم چهاربازی آخر.یعنی بعدازامشب تنهایک شب دیگربه پایان کارمی ماندکه آن هم جمعه شب آماده می شود.بازی چهارم حماسه ای است دردنیای بازی ها.باپایانی عجیب وتاالبته ناراحت کننده ازمرگ یکی ازمحبوب ترین آنتاگونیست های دنیای بازی ها.بله این شماواین هم بازی چهارم:BatmanArkham city

«مصائب کاراگاه سیاه»

بدون شک بتمن:شهرآرکام یکی ازپرپیچ وخم ترین داستان های تاریخ گیم راداشت.داستانی باکارکترهای فراوان وگره های متعدد.دریک واقعه‌ی بزرگ یک جورهایی

بتمن بایدتقریباباتمام دشمنانش روبرومی شد که گل سرسبدآن هاجوکرمعروف وهمیشگی مابود.جوکری که حتی بعدازمرگش درهمین نسخه دست ازسرمان درBatman:Arkham knightهم برنداشت!ازلحاظ داستانی دیگربیش ازاین درست نیست درموردشاهکارپرازجزئیات پاول دینی بزرگ صحبت کنیم زیرادرکمال   تعجب باوجودتعددکارکترهاوموضوعات بازی همه چیز ازعناصرداستانی وشخصیتی درجای خودقرارگرفته ویک افتتاحیه واختتامیه فوق العاده هم این شاهکارراپلمپ کرده است! گیم پلی بازی هم که یک اکشن ماجرایی مخفی کاری سوم شخص باابداعات فراوان دربدنه همین کلیات که بعدهاسرمشق بازی های سوپرهیرویی وحتی جزآن هادراین زمینه شد.تنوع بی نظیری هم درسلاح هاونوع ازسرراه برداشتن دشمنان چه به صورت مخفی کاری وچه به صورت مبارزات لذت بخش وسریع به گیمراعطاشده بود.گرافیک بازی هم که درنسل هفت بهترین ازنظرمن باموتورآنریل3بود.یعنی سازندگان درراک استدی نبوغ خودرابرای به کارگرفتن هرچه بهترازاین موتوروالبته رفع مشکلات همیشگی اش نشان دادندوحتی می بینیم که باهمین کدنویسی ها دربازی نسل هشتمی خودیعنیBatman:Arkham knightهم توانستندجلوه های ویژه ای به مراتب بهترووسیع ترارائه دهند.درهرصورت بتمن شهرآرکام بهترین بازی سوپرهیروئی نسل هفتم ومسلماازبهترین هادرسبک خودوکل نسل هفتم است که خاطرات تکرارناشدنی زیادی راباآن گذراندیم.

نمره از9.5:10

ازصفحه‌ی مادراینستاگرام هم دیدن کنید:justgame47

ارادتمند:حمیدمحدثی




بازدید : 220
نویسنده : حمیدمحدثی

بله بالاخره به پنج بازی آخررسیدیم.بازی های بزرگ زیادی هم ردکردیم که خب خیلی انتظارمی رفت دراین پنج تای پایانی باشند.بازی پنجم درآخرین سال رسمی نسل هفتم عرضه شدوغوغایی هم برپاکرد.بازی سه تبهکاردوست داشتنی:Grand theft autoV

«ریاست مدینه‌ی فاسقه!!»

GTAVازآن بازی هایی بودکه یک نسل برایش انتظارکشیدند.آخرش هم بازی عرضه شد.چیزی شدسراسرهنر.داستان گویی وروایت عالی والبته نه بی نقص باسه کارکترتبهکاردوست داشتنی.گیم پلی کامل وهیجان انگیز،گرافیک زیبا وکم ایراد،موسیقی متنوع وفوق العاده زیبا ودرنهایت همان هجویه بودن به فرهنگ آمریکایی‌.درهرصورت می خواستیم مدل تبهکاری آن هم به شیوه ی آمریکایی چندوقتی باشیم تاریاست یک مدینه‌ی فاسقه ومبتذله که سراسراختلاف وفساداست راباکنش های بگیریم ودرنهایت درافتضاح خودغوطه ورشویم.زیاداخلاقی نبودولی خیلی اوقات بایدبازبان تلخ وعریان حرف هاراگفت که این بازی دراین زمینه کارش رابه درستی کرد.به شخصه تنهاپایان بازی برایم اذیت کننده بودواینکه راک استاری هااصراربه سه پایان داشتن بازی داشتند.

GTA5درباره‌ی مرز بین دل بستگی ودیوانگی است.درباره ی افراط وتفریط.درباره همه چیز وهیچ چیز.ژورنالیست هازبان وقلمشان همه چیزشان است.با قلمشان میتوانند شمارا مدهوش خود کنند.من هم میتوانم آن چنان سنگین بنویسم که خود هم نتوانم بیانم را درک کنم.اماباهرزبانی بخواهم بگویم باز منظورم آن است کهGTA5عالی است.یک بازی تکمیل.فرم ومحتوای سینمایی دارد والبته کات سین های سینماتیک.گاهی بد است.گاهی آن قدرزشت که حتی معیارهایی که خودبدان پای بنداست زیر پامیگذارد.اما چه قدر خوب است؟؟به نظرمن همیشه خوب است.GTA5شاهکاری است بی بدیل که حالا حالا ها تکرارنمیشود(درنسل۸که تاحالازیادشاهدش نبودیم)وباید خود راک استار واردگودشود وچنین چیزی بسازد.این بازی رابه همه به خصوص باجنبه ترهاتوصیه می کنم.

نمره از9.5:10

ارادتمند:حمیدمحدثی




بازدید : 247
نویسنده : حمیدمحدثی

بازی ششم وسیع ترین بازی نسل هفتم است.یک بازی خوش ساخت ازتادهاواردوتیم رویائی او.مطمئناحدس زده ایدکه منظورم کدام بازی است.بله بازی ششم یکی ازکتیبیه های بزرگان است:Thr Elder ScrollsV:Skyrim

«به عظمت خلقت،به زیبائی بهشت وبه تلخی درد»

اسکایریم ازآن بازی هایی بودکه ساخته شدتاواقعاکاروزندگی وخواب وخوراک راازگیمرجماعت بگیرد.آن قدربازی وسیع بودکه تاسال هاگیم پلی تروتازه داشت وچه بساهنوزهم افرادی هستندکه درگیربازی باشند‌.یک نقش آفرینیHigh fantasyاصل بانژادهای متنوع همچون گرگینه وانسان یاالف وکوتوله والبته حضوراژدهایان عظیم الجثه که فقط یک اژدهازاده که ازقضاکارکتراصلی ماکه هدایتش رابرعهده داریم آن اژدهازاده است می تواندآن هارانابودکند.گیم پلی بازی سراسرشور وعظمت است.درگیری باسلاح های سردوانواع جادو والبته حضوردرمحیطی بی نهایت وسیع وزیباباموجودات افسانه ای خارق العاده اسکایریم رااثری کمیاب معرفی کرد.ازآن طرف موسیقی بی نظیرجرمی سول که هم آرامش می دهدوهم بار حماسی اثررابه دوش می کشدلحظه ای ای مارادربازی تنهانمی گذارد‌.خط اصلی دلستانی بازی رااگربه کناربگذاریم،آن هم داستانی غنی ونمادین ساعت هاگیم پلی درماموریت های فرعی بازی که هریک داستان کوتاه وبلندی دارندنهفته است.حتی یک گردش ساده درمحیط چهارفصل اسکایریم هم خالی ازلطف نیست.اسکایریم البته به علت همین عظمتش درگیرباگ هاوکم کاری های گرافیکی وفیزیکی خشک وبدی هم شدکه البته خیلی هاباپچ های متعددگرافیکی رفع شدند.مدسازی برای اسکایریم هم ازدیگرجذابیتش هایش بودکه خودیک سرگرمی بزرگ دیگر به حساب می آمد.درهرصورت اسکایریم اثرکم نظیری بودکه هماننددیگرساخته های بتزداوتادهاواردمنتقدان راکوروکر کردتابازی ای جزآن رانبینندودوست نداشته باشند.

نمره از9.5:10